Vad hittade vi mer på i stugan?

Vi var i stugan utanför Varberg i ett par dagar och det blev bland annat en tur till Borrås skåra och Falkenberg. Men vad hittade vi mer på när vi var där? Det var ett par härliga dagar med sol, avkoppling, trevligt sällskap och även en del regn. Jag läste ut en av böckerna jag... Fortsätt läsa →

Cabb, lekpark och regn och åska

En av de andra utflykterna vi gjorde när vara i stugan var att åka till Falkenberg och leka i lekparken vid Vallarna. Vi lånade Joakims föräldrars cabb dit, och barnen tyckte det var så roligt att åka i den när den blåste. Joakims föräldrar fick ha båda hundarna i sin bil istället. Framme vid Vallarna... Fortsätt läsa →

Sången från berget har skickats på tryck!

Provtrycket av boken landade in hos min förläggare idag och det var så fint! Boken blir helt galet snygg med de sprayade kanterna. Alla färger stämde och det skulle vara göras en liten justering och sedan skickades boken vidare för tryck! Alltså, snart har jag min tredje skräckroman i handen - hur otroligt är inte... Fortsätt läsa →

En mysig dag på Borås djurpark

Vi har inte varit på Borås djurpark tidigare men nu var det dags! Vi bestämde oss för att åka dit tillsammans med ett kompispar och deras son som är ett år yngre än W, och vilken mysig dag vi fick! Vädret var perfekt, soligt och 23 grader. Perfekt för att gå runt och kika på... Fortsätt läsa →

Mörka rummet får nytt liv!

Min första erotiska novell för nytt liv igen! 2022 släpptes min första erotiska novell Mörka rummet. När jag tog upp mitt skrivande igen så hade jag ingen tanke på att skriva erotik, tänkte att det inte var en genre för mig. Men sen gick jag en skrivkurs där det var en uppgift att testa skriva... Fortsätt läsa →

Lekpark och middag med grannarna

Idag fick vi äntligen testa den nya lekparken! Som barnen har längtat efter detta, vi har gått förbi när de arbetat de senaste veckorna och tittat och igår blev det äntligen klar. Men vi var ju iväg på annat igår så vi kunde inte testa den då, men idag efter frukost så tog vi oss... Fortsätt läsa →

Böcker lästa i juni

Nu var det längesedan jag uppdatera om min läsning, och istället för att göra ett eget inlägg med recension för varje bok så tänkte jag köra lite summeringar. Bara ett barn av Malin Giolito Persson Det här är en stundvis väldigt hemsk bok, det gör alltid ont i mig om att läsa om barn som... Fortsätt läsa →

Två avklarade och böckerna har kommit

Idag var vädret bättre och vi flyttade fixandet utomhus. Vi har en lista på saker som vi vill fixa under sommaren/semestern och idag bockade vi av två av dem. Jag klippte häcken medan Joakim av sig på att flytta staketet som vi har mellan huset och garaget. Så nu sitter det närmare garageuppfarten och alla... Fortsätt läsa →

Bakning, ärenden och utkik

Regnet har fortsatt idag, och det har även vi. Idag åkte bunkar och ingredienser fram och hela familjen hjälptes åt att baka på förmiddagen. Det blev både vinbärskaka och brysselkex. Vår stora bil hade service idag så efter lunch åkte vi in till stan, jag och barnen körde den andra bilen och plockade upp Joakim... Fortsätt läsa →

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑