Hamra, hamra och klistermärken

Vi har hittat en ny aktivitet efter att vi har hämtat barnen på förskolan. Vi gav W ett byggset i julklapp där man kan bygga ihop olika delar med små spikar på en korkplatta, sen är det bara att ta bort dem och bygga något nytt. Så nu kör vi en liten byggstund efter förskolan.... Fortsätt läsa →

Leo, Mello och skogen

Vi har lovat barnen länge nu att vi ska åka till Leos Lekland, men sjukdomar och andra helgplaner har avlöst varandra. Men nu i igår kom vi äntligen iväg! Det blev nästan tre timmar med spring, lek och bus för både stora och små innan vi alla var ganska trötta och hungriga. Vi tänkte att... Fortsätt läsa →

Alla hjärtans dag❤️

Vi brukar inte fira Alla hjärtans dag särskilt mycket här hemma. God mat och umgås är vår nivå. Idag blev det kladdkaka och lite familjemys, enkelt och mysigt. Och precis som vi vill ha det! En liten blomma hade Joakim med sig hem från jobbet också. Barnen har gjort Alla hjärtans dag-pyssel på förskolan och... Fortsätt läsa →

Bättre, skrivprojekt och pass

Dagarna går och jag måste ändå säga att jag är hyfsat pigg igen. Fortfarande seg och snorig men jag orkar vara igång hela dagarna igen, vilket jag ser som ett stort framsteg. Visserligen tar det som är kvar av förkylningen ut sin rätt på kvällarna. Just på jobbar jag på med mitt nya hemliga skrivprojekt... Fortsätt läsa →

Cover reveal – Sången från berget

I höst kommer min andra skräckroman Sången från berget, som utspelar sig i en gruva utanför Vetlanda. En gruva som jag och Joakim själva utforskade för två år sedan, och jag är så spänd på att få dela den här krypande och rysliga historien med er. Och nu kan jag äntligen visa er omslaget! Jag... Fortsätt läsa →

Jag lever!

Fy sjutton vilken fruktansvärd förkylning jag råkade på. Jag var däckad i stort sett hela förra veckan, i fredags började det ljusna och nu känner jag mig någorlunda som mig själv igen även om hostan och snuvan fortfarande håller i sig. W åkte på samma förkylning och imorgon är han redo för förskolan igen. Då... Fortsätt läsa →

Brukar ni lyssna på ljudböcker?

Jag måste erkänna att jag var emot att lyssna ljudböcker först, det kändes inte som någonting för mig. Fysiska böcker var min grej, och det var länge så men ungefär samtidigt som min debutroman Ett illegitimt barn skulle släppas som ljudbok bestämde jag mig för att ge ljudböcker en ärlig chans. Och vet ni vad,... Fortsätt läsa →

Smålands litteraturfestival 2025

I helgen var det äntligen dags för Smålands Litteraturfestival (SmåLit) på Elmia i Jönköping, och som vi har längtat efter mässan. Det var första gången mässan var på Elmia och första gången vi deltog i mässan och dessutom hade en egen monter. Som tur var testbyggde vi montern tidigare för det tog sin lilla tid... Fortsätt läsa →

SmåLit och manus

På fredag och lördag är det dags för Smålands litteraturfestival, eller SmåLit som det också kallas, på Elmia i Jönköping. Vi kommer ställa ut med tryckeriet och ha vår första egna monter, känns så stort! Det är dessutom första gången vi besöker SmåLit. Vi har förberett för detta ett tag nu och det är så... Fortsätt läsa →

Pass, skog och chokladbollar

Idag hade barnen studiedag så vi tog sovmorgon här hemma. Inte alls dumt! Joakim jobbade hemifrån så vi kunde äta frukost tillsammans hela familjen, och han följde med när det var dags att åka till polisen för att göra pass. Det gick jättebra och barnen skötte sig utmärkt! Hemma igen blev det mat innan jag... Fortsätt läsa →

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑