Det här vädret gör inte så värst sugen på att vara ute och jag är glad att jag passade på att ge mig ut på en löprunda igår med tanke på allt regn som kommit idag. Något direkt fixande i trädgården blir det inte heller, men det är knappast så att det kommer springa ifrån... Fortsätt läsa →
Novell, nagellack och jordgubbe
Tänka sig, en dag utan regn och solen har kikat fram. Den värmde till och med rejält när jag gick från stejklokalen till parkeringen. Idag har jag redigerat klart min novell som kommer i höst och skickat tillbaka den till min förläggare. Känns så skönt att bocka av den innan semestern. Japp, jag har börjat... Fortsätt läsa →
Frusen, strejkvakt och laxpasta
Usch, vilket väder det har varit idag. 10 grader och regn, inget höjdarväder att stå strejkvakt i kan jag säga. Trots regnjacka och tjocka kläder var jag helt genomfrusen när jag kom hem. Det blev att byta kläder och krypa ihop med en filt i soffan när jag kom hem. Men kylan sitter fortfarande kvar... Fortsätt läsa →
Mål och planer för juni
Det har redan hunnit gå mer än en vecka in i juni och jag har funderat på vad jag vill ha ut av denna månad, och nu har jag landat i ett par mål: Få till minst 20 träningspass - den här veckan har jag kunnat bocka av fyra stycken Sälja barnkläder på Tradera -... Fortsätt läsa →
Hare, pesto och paddel
Det blev något av en kaotisk start på dagen. Efter att jag gått på morgonpromenad ställde jag mig och började göra smoothie till frukost, släpper ut Bartolo för han vill ut i trädgården och lämnar altandörren öppen när jag går ut till köket igen. Några få minuter senare säger M att Bartolo har något har... Fortsätt läsa →
Motorns dag, bukett och rabarberpaj
Idag var det Motorns dag på Flygvapenmuseumet och givetvis passade vi på att åka dit och kika. Veteranbilar, sportbilar, flygplan och radiostyrda flygplan och bilar, det var två lyckliga barn som gick runt och kikade. Vi gick under flygplansvingar och kände på propellrar. Ännu lyckligare blev barnen när de fick trappa runt i egna små... Fortsätt läsa →
Vändning, mix och kirskålsgrannar
Det här dagen blev inte som planerad. En halvtimme efter att jag infunnit mig i strejklokalen på morgonen ringde förskolan och berättade att W var dåligt så jag fick avlägsna mig mitt i informationen och åka hem. Däremot är det bestämt att jag ska mitt första pass som strejkvakt på måndag morgon. Jag fick frågan... Fortsätt läsa →
Strejk och sommarfest
Idag trädde Vårdförbundets strejk i kraft och det kändes lite konstigt att lämna jobbet klockan 11 för att gå till strejklokalen nere på stan. Nu är det strejkaktiviteter som gäller om dagarna och det kommer bli lite dag för dag så får vi se hur länge strejken kommer att hålla i sig. Det blev en... Fortsätt läsa →
Maj 2024
Vi är redan ett par dagar in i juni men jag spolar tillbaka lite till en summering av maj, och vilken månad det har varit! Vädret har varit förträffligt stora delar av tiden. Och hur har det gått för målen jag satte för månaden? Familjeutflykter har det blivit ett par stycken! Vi har varit på... Fortsätt läsa →
MoMarken – första marknaden för tryckeriet
I lördags var det dags för MoMarken i Österbymo. Eftersom det tog cirka 1 timme och 15 min att köra dit gick jag och Joakim upp tidigt, klädde på oss och packade in det sista innan vi satte oss i bilen. Frukosten intogs på vägen, lika bra att passa på att äta i bilen när... Fortsätt läsa →