Jag hakar på Christels fototriss och denna torsdag är passande nog temat påsk. Idag fick barnen både klä ut sig och ha med sig ett gosedjur till förskolan, så vi hade en söt liten påskhare som skuttade iväg dit tillsammans med sin tax. Påskharen hade även varit förbi i huset idag så i eftermiddag blev... Fortsätt läsa →
Från filer på datorn till tryckt novell
På torsdag, 28 mars, släpps min nästa novell. Brevleken är den första delen i den fristående erotikserien Oss kollegor emellan och släpps som ljudbok och e-bok hos Seraf Sensuell. Jag har sagt att jag vill ha ett exemplar av alla mina verk hemma i bokhyllan och då novellen bara släpps i digitala format så fick... Fortsätt läsa →
Fågelbon, våfflor och skrivträff
Påskveckan har inletts, och i helgen tog vi inte bara in påskriset. Igår bakade vi fågelbon, eller ja kokoskakor med choklad. Man skulle egentligen lägga krossade godisägg i chokladen men vi hade glömt att köpa det så det fick bli sönderklippta Alhgrens bilar istället, och det blev festligt med färgerna. Det blev kanske helt som... Fortsätt läsa →
Gatkritor, fjädrar och Earth hour
Äntligen, första dagen denna vecka som jag känner mig som mig själv igen. Som jag har saknat pigga Elina, och att vara utan huvudvärk! Då dagens inleddes med sol och plusgrader gav vi oss ut efter frukost. Jag och W fixade i trädgårdslandet, Joakim och M grejade med hennes nya cykel och lite utemöbler plockades... Fortsätt läsa →
Tema staty och triss i metall
Veckans tema i Maddes utmaning är statyer, något det inte finns direkt mycket av i det lilla samhället där jag bor. Jag har sett en, och den är inne i en trädgård så den är inte värst lämplig att fota. Och eftersom jag varit hemma med förkylning hela veckan har det inte blivit någon tur... Fortsätt läsa →
Omfamna våren
Vi närmar oss slutet av mars och det känns mer och mer som vår. Knopparna har kommit på träden och tussilagon börjar dyka upp i dikena. Våren är underbar, och det är som att allting fylls på med ny energi. Jag försöker omfamna våren och njuta av den så mycket jag kan, och det riktigt... Fortsätt läsa →
Sjukstuga, ljudbok och akuten
Den här veckan har minst sagt inte gått som planerat. Jag är inne på fjärde dagen med en rejäl förkylning och nu verkar det som att febern kommit med frossa också. Det har inte varit många knop de senaste dagarna men igår fick jag ljudfilen för inläsningen av Brevleken som släpps 28 mars hos Seraf... Fortsätt läsa →
Sol och sommarplaner
Sakta men säkert kommer våren och värmen. Det märks även på djuren att våren är på intåg och de vill gärna spendera mer tid ute, precis som en själv. Det är underbart att sätta sig ute i solen en stund och fylla på med frisk luft och D-vitamin. Trots att det bara är i början... Fortsätt läsa →
Tryckeriet levererar rysliga bokmärken
Det händer mycket saker i tryckeriet just nu, och som vi lär oss! Det är många saker som jag aldrig tidigare tänkt på, som till exempel vilket håll pappret ska vara när man printar för att få önskad struktur. Ja, ni hör - en massa saker som gör stor skillnad. Däremot är det himla roligt.... Fortsätt läsa →
Skogslek, matsvinn och sol
Jag som tänkte skriva här på bloggen både lördag och söndag, men annat kom emellan. Så här kommer en sammanfattning av helgen. I lördags åkte vi ner till Joakims föräldrar över dagen. En massa lek och bus. Tyvärr var det rätt tråkigt väder men vi gick ändå till skogen en stund och lekte i lekplatsen... Fortsätt läsa →