Idag åkte även adventsstjärnorna ner här hemma. Vi behöll dem lite längre än resten av julpyntet men nu fick dem också flytta in i garderoben. Det kommer ta ett par att vänja sig vid att det är tomt i fönsterna nu. Det var planerat att åka till padelhallen idag på förmiddagen men vi skippade det... Fortsätt läsa →
Överraskning, snowracer och tårta
Först och främst vill jag säga Stort tack för alla glada hejarop på nyheten om mina bokavtal igår! Det betyder så mycket! ❤️ Jag fick mig en rejäl överraskning på morgonen när jag skulle starta tv:n åt M som gick upp tidigt och kom till soffan - där låg W och sov! Det visade sig... Fortsätt läsa →
Bokavtal!
Äntligen kan jag berätta vad måndagens kvällsmöte handlade om! Jag hade möte med min förläggare på Seraf förlag och idag skrev jag på inte ett, utan två bokkontrakt! Så himla kul! Jag är så otroligt tacksam att min förläggare och Seraf förlag tror på mig och mitt skrivande, och jag är enormt glad och stolt... Fortsätt läsa →
Trött, skridskor och lös tand
Jag brukar tycka att tisdagar är den värsta dagen under veckan för det är så jag vanligtvis är som tröttast, men den här torsdagen tar ändå priset! Det har känts som att tankarna behöver ta sig fram genom sirap i huvudet och jag har varit galet trött. Missade till och med morgonyogan men den har... Fortsätt läsa →
Matsedel vecka 2
Det var länge sen jag delade mig av våra matsedlar, men tänkte att det kanske vore dags igen! Kanske kan det inspirera någon och det är dessutom ett väldigt bra sätt att hålla koll på vad vi äter här hemma. Om ni är intresserad av något recept är det bara att hojta till! Måndag -... Fortsätt läsa →
Kökshjälpredor och saker faller på plats
Vardagarna tickar på väldigt fort känns det som och vi försöker att hitta en så bra rutin som möjligt, och det verkar som att vi är på väg att knäcka koden. En sak som iallafall är perfekt är att ha hjälpredor i köket. W har alltid varit intresserad av att vara med och laga mat... Fortsätt läsa →
Januarimål
En vecka in i januari och min kalender fylls på mer och mer, och jag har försökt att göra lite mål för vad jag vill ha ut av januari: Fler kvällspromenader - det är rogivandet att gå ut på kvällen med hunden, andas frisk luft och rensa tankarna och under januari vill jag ha fler... Fortsätt läsa →
Padel, pulka och smoothie
Tänka sig att det blev en tur till padelhallen idag också, två gånger på en vecka! Barnen var riktigt taggade på att åka också så då är det lika bra att passa på. De skötte sig jättebra, vi har med lite saker som de kan leka med och det finns även en liten traktor som... Fortsätt läsa →
Rimfrost, tomtejakt och pannacotta
Termometern visade närmare - 24 när det var dags för morgonpromenaden. Både jag och Bartolo var påpälsade men man kan inte säga annat än att det är vackert med all rimfrost. Hemma igen tände vi en brasa vid frukost och vi kommer förmodligen tända en ikväll också ifall det blir strömavbrott som det blev igårkväll.... Fortsätt läsa →
Årets första firarfredag
Första fredagen på året och jag är riktigt mör kan jag säga! På min instagram har jag kört något jag kallar firarfredag ett bra tag och tänkte att jag även kan göra det här på bloggen. Det handlar om att att fira småsaker i vardagen (och stora givetvis) som skett under veckan. Här är det... Fortsätt läsa →