Den nya bokhyllan är på plats!

Jag har länge pratat om att jag vill ha en bokhylla i vardagsrummet och få en mysig läs/skrivhörna. Efter mycket ritande och funderande satte arbetet med bokhyllan igång. I måndags åkte vi och köpte virke, sågade och limmande och efter ett par timmar stod de två sidorna och hyllorna klara. På tisdagen kom övre planet... Fortsätt läsa →

Summering av Varbergvistelsen

Tiden rullar på och vi är numera hemma efter ett par härliga dagar i Varberg och jag tänkte ge en liten inblick över vår vistelse där. Får och födelsedag I fredags hade vi bokat in oss på fårsafari på Öströö fårfarm som ligger lite utanför Varberg. En otroligt vacker plats vid Åkulla bokskogar. Vi har... Fortsätt läsa →

En intensiv första dag i stugan

Igår bar det av ner till Varberg och efter en fyra timmars bilresa med en snabb pastasalladslunch längs vägen var vi framme för ett par härliga dagar i stugan. Givetvis blev det en tur till lekparken vid den närliggande campingen och titta på havet. Morgonen började med blåst och regn, men efter frukost packade vi... Fortsätt läsa →

Semestern är igång med buller och brak

I fredags var sista arbetsdagar innan fyra veckor av efterlängtad semester! Det blev dessutom ännu bättre av att kunna flexa hem två timmar tidigare och fira in semestern med resten av familjen. Glass och hemgjord vinbärssaft passade väldigt bra! De senaste dagarna har gått i ett. När vädret har tillåtit har vi varit ute i... Fortsätt läsa →

Äntligen börjar vi komma tillbaka

I lördags natt bröt magsjuka ut här hemma och det har varit ett par dagar med noll energi och bara fokus på att ta sig igenom dagen. Inte den roligaste starten på semestern för Joakim och barnen. Det var skönt att vi hämtade hem en studsmatta i lördags för det har hållit barnen, som varit... Fortsätt läsa →

Semesterfirande och fryst ananas

Idag blir det lite semesterfirande med glass här hemma. Joakim hade sista dagen på jobbet och barnen var sista dagen på sommarförskolan. Det har gått superbra för dem och vara där och det var smidigare än jag trodde att åka bil med dem på morgonen. Men så taggade de är på att ha sommarlov i... Fortsätt läsa →

Trött hund och nyheter

Gissa om det är en trött hund här hemma idag. Idag fick han följa med Joakim med till kontoret då Joakim var själv, och han kommer få fortsätta följa med resten av veckan också. Barnen är på sommarförskolan den här veckan och hittills stormtrivs båda två, vilket är otroligt kul. Och det är skönt att... Fortsätt läsa →

Ny säng och blåbärsskogen

I lördags begav vi oss till Ikea för att inhandla en madrass till Wilhelms nya säng. Och vilken succé det blev! Så lycklig var han när han fick provligga i den sen, och det var inte som helst problem att lägga honom på kvällen. Vi var lite oroligt att han skulle börja springa ut ur... Fortsätt läsa →

Ljudboken har släppts!

Pirrigt och nervöst men nu är ljudboken av Ett illegitimt barn ute hos alla ljudbokstjänster! Det känns spännande men nervositeten och självtvivlet kommer pockande. Kommer någon att vilja lyssna? Vad kommer folk tycka? Jag hoppas att det finns folk som vill kliva in i min dystopiska värld. Men nu skjuter jag undan de tankarna, njuter... Fortsätt läsa →

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑