Första januari och mål för 2025

Idag har vi haft en lugn och mysig dag här hemma. Vi har spelat sällskapsspel, läst böcker och medan barnen lekte passade jag på att redigera klart en novell som kommer ut senare i år och skicka tillbaka den till min förläggare. Skönt att kunna av den från min att göra listan. Jag brukar alltid... Fortsätt läsa →

Spel, snö och nyår

Nu mår alla i huset mycket bättre, vilket är väldigt skönt. Och vilken mysig dag vi har haft! Efter frukost blev det två rundor med barnens nya spel som de fick i julklapp. Sedan var det dags att testa göra egna studsbollar med kitet som M fick i julklapp, och vilken studs det blev i... Fortsätt läsa →

Fjärde advent

Fjärde advent är här, är det bara jag som tycker att december har gått fort? Jag har inte riktigt greppat att det snart är julafton. Men idag blev de sista paketen inslagna och hamnade under granen. Det har varit ett par nyfikna händer som har klämt och känt på dem också. Tyvärr ser det ut... Fortsätt läsa →

Sista arbetsdagen och jullov

Igår gjorde jag min sista arbetsdag på Fysiologiska kliniken! Det var lite vemodigt att säga hejdå och det kanske inte är så konstigt med tanke på att jag har jobbat där i över 7 år. Jag fick en jättefin avtackning med fika, en vacker bukett, och en ljuslykta och fina smycken som minne. Och även... Fortsätt läsa →

Chokladpraliner och julgran

När jag och Joakim fyllde år fick vi i present av mina syskon och deras respektive att vi skulle få lära oss göra egna chokladpraliner tillsammans. Igår var det äntligen dags så vi alla åkte till Chokladverkstan. Vi gjorde tryfflar, mandelnougat och chokladpralin med passionsfruktsfyllning. Vi fick lära oss mer om choklad, testa på olika... Fortsätt läsa →

Kallt, nedräkning och novell

Jösses vad kallt det var idag! -9 var det när jag skulle ut och gå med hunden på morgonen, och jag var inte riktigt beredd på kylan. Bilen var rätt igenfrusen när det var dags att åka till jobbet också. Idag blev jag påmind om att det är ungefär två veckor kvar tills jag gör... Fortsätt läsa →

Julmarknad, glögg och kvällspromenad

Det här med att uppdatera bloggen lite oftare går väl sådär får jag erkänna, tiden rinner iväg. Men i söndags var det dags för tryckeriets första julmarknad, och det gick jättebra! Otroligt skönt att den var inomhus får jag säga då tryckprodukter och regn och blåst inte är den bästa matchen. Det var hela tiden... Fortsätt läsa →

Pepparkakor och författare i två år

Det här med kontinuitet i bloggandet är svårt att få till just nu märker jag. Den har veckan har varit väldigt intensiv och fredagen var väldigt välkommen när den väl kom. Idag har vi packat inför morgondagens julmarknad och bakar pepparkakor. Tänk att vi lyckades baka båda lussekatter och pepparkakor innan första advent, så nu... Fortsätt läsa →

Julpynt, lussekatter och slutsåld

Nu har julen hittat in i huset. Igår julpyntade jag och barnen, en rätt lagom aktivitet då båda var lite trötta och hängiga. Adventsljusstakarna kom på plats och likaså allt annat julpynt, förutom julgranen som vi väntar några veckor till med. Dagen till ära snöade det dessutom, så på eftermiddagen kunde barnen leka i snön... Fortsätt läsa →

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑