Tack och dagens lärdomar

Tusen tack för alla glädjerop och all pepp på gårdagens inlägg när jag berättade om agenturen. Det ska bli spännande och det vore verkligen en dröm som går i uppfyllelse om min lilla bok kommer ut på ett annat språk. Och det är så kul att flera vill följa min författarresa! ❤️ Var det fler... Fortsätt läsa →

Klippning, förkläde och som

Man skulle kunna tro att det skulle bli en lugn dag efter gårdagen, men icke sa nicke. Efter frukost ville barnen pyssla med klistermärkena de fick i present och medan de gjorde det åkte saxen fram. Både jag och Joakim klippte oss och det var så skönt att bli av med lite av längden på... Fortsätt läsa →

Trötta fötter, kalas och tårta

Trötta fötter är ett faktum efter dagens kalas. Vi har firat W och M tillsammans med släkten. Riktigt smidigt att kunna samköra kalas när de fyller så nära varandra. Dagen började tidigt och som vanligt när man håller i kalas har stor del av dagen spenderats i köket. Till lunch blev det hasselbackspotatis och kyckling... Fortsätt läsa →

Highlights februari

Den här veckan är en riktig monstervecka på jobbet som tagit otroligt mycket energi. Men nu har klivit in i mars och jag tänkte dela med mig av lite highlights i februari. W fyllde 3 år M började med dans som hon tycker är jättekul Den nya soffan kom, visserligen trasig men den går att... Fortsätt läsa →

3-åring, bärrutor och träning

Jag vill börja med att säga tack för all fin respons på omslaget jag delade igår på min skräckroman som kommer i höst. Igår fyllde W 3 år och vi firade med pannkakor till kvällsmat och lite isglass till efterrätt. Alla hjälptes dessutom åt att göra smet och steka pannkakorna. Idag är en sådan dag... Fortsätt läsa →

Paket, ballonger och tårta

Idag har vi firat födelsedag för W som fyller 3 år imorgon. En mysig dag tillsammans med paket och tårta som hör födelsedag till. Första paketet kom fram redan innan frukost, och det passade sig väldigt bra då det var en ny stol! En av de bästa sakerna tyckte W helt klart var att hjälpa... Fortsätt läsa →

Måla, sol och tårtbotten

Idag var det dags, vi tog tag i att måla i sovrummet. Färgen behövde bättras på och nu fick vi tummen ur. Hyllor, tavlor och sängbord plockades ner från väggarna och givetvis fick vi lite hjälp av M och W. Målningen gick relativt fort så det som sagt bara behövdes bättras på här och var... Fortsätt läsa →

Vårkänslor och firande

Äntligen fredag igen, och den här dagen har gått lite långsamt då jag spänt gått och väntat på ett besked som jag fått inse att jag nog inte går förrän nästa vecka. Det där med att vänta är inte min starka sida. Hur som helst känns det att våren är i antågande. Idag sopade vi... Fortsätt läsa →

Årets bokrea

Jag kunde inte hålla mig undan årets bokrea, men det begränsade mig till bara fyra böcker. Vet att det kommer flera böcker i år som jag är så sugen på att läsa så jag inväntar dem. Men de böckerna som fick komma hem till mig är några som jag kikat på ett tag. A Discovery... Fortsätt läsa →

Redigeringen fortsätter …

Ikväll skickade jag tillbaka min novell till redaktören och nu ska den förmodligen vidare till korrekturläsaren. Det börjar bli dags att göra omslag också, vilket är så spännande. Apropå omslag så är det satt för höstens skräck och snart kan jag dela med mig av det också! Det händer så mycket just nu så att... Fortsätt läsa →

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑