I torsdags var det dags för M:s första skolavslutning! Så stort! Och vi fick toppenväder när vi var på fotbollsplanen där vi tillsammans med alla andra bredde ut vår filt för att sitta och titta. Klasserna sjöng, det var tal och allting avslutades med fika. Eleverna fick fika av skolkraft, och familjerna fick ha med... Fortsätt läsa →
Regn, solsegel och skrivande
Som det har regnat på eftermiddagen, men jag hann faktiskt gå min långpromenad med hunden innan det började. Och efter promenaden satte jag mig faktiskt ute under vårt nya solsegel och skrev. Det förra seglet vi hade var grått vilket gjorde att det blev ganska mörkt men nu är det ljust med här är nya.... Fortsätt läsa →
Morsdaghelg och gokart
Sicken helg vi fick! Igår kom mina föräldrar hit till lunch, och jag och barnen hade gjort en rabarberpaj till efterrätt. M gick på kalas på eftermiddagen och vi andra tog en promenad med hunden och stannade till länge i lekparken. I stort sett hela dagen tillbringades utomhus och när M var hämtad på kalaset... Fortsätt läsa →
Västerås, maskroste och provtryck
Igår blev det en familjeutflykt till Västerås! Vi begav av oss strax efter frukost och även om det var 2,5 timmes bilresa så höll sig barnen på gott humör. Efter att vi hämtat vår nya printer så åkte vi och åt lite på McDonalds efter barnens önskemål. Därefter tog vi sikte på Djänkeberget som vi... Fortsätt läsa →
Trekamp och utmaning
Vi inledde helgen med lite trekamp här hemma. M var lite besviken att hon skulle gå hem precis när fredagskul skulle börja på fritids så vi bestämde oss för att köra en egen variant hemma. Vi fick välja varsin gren som vi skulle köra. Mitt förslag för rulla vattenballonger nedför slänten och den som kommer... Fortsätt läsa →
Vet ni vad vi har gjort, och tips på saker att göra i Västerås
Nämen oj, då har nästan hela veckan sprungit förbi utan att jag har kikat in här. Och apropå springa så fick jag och Bartolo lite extra sällskap på gårdagens löptur när både kor och kalvar sprang bredvid i hagen. Dagarna går väldigt fort just nu, men det hinns också med en hel del. Bland annat... Fortsätt läsa →
Långhelg med rabarber, utflykt och muffins
Nu går långhelgen mot sitt slut, och vi har njutit för fullt faktiskt! Vi har grejat i trädgården, planterat potatis och ett gäng rabarber här också fått följa med in och bli till paj. Igår var vi på loppissafari på några av gårdarna i närheten, inget fick följa med hem men det var en mysig... Fortsätt läsa →
Rabarberpaj och cirkus
Vilket dunderhelg vi haft! I lördags kom barnens farmor och farfar på besök, de åkte direkt ut till gokartbanan och titta på M som tränade innan alla kom hem. Jag och W slog på stort och bakade årets första rabarberpaj som vi hade som efterrätt. Han tyckte det var så kul att få rycka upp... Fortsätt läsa →
Firarfredag
Den här veckan har flugit förbi och vi inleder helgen ute på altanen. Kan det bli härligare än så? Det är iallafall precis vad vi behöver efter arbetsveckan. Jag kör ju en firarfredag på min Instagram varje fredag, när jag startade med det över två år sedan så hade jag ingen aning om att det... Fortsätt läsa →
Tandläkare, gokart och tavla
Jag känner mig lite tjatig men tiden går fort just nu, fast den gör ju det när man har kul! Och det har vi! Igår var det tandläkarbesök för M, kanske inte det roligaste, men hon skötte sig galant och tyckte det var kul att få gå hem tidigare från skolan. När vi var klara... Fortsätt läsa →