Helgen som var spenderades på vift. I lördags åkte vi ner till Joakims föräldrar för att fira hans mamma som fyllt år. Barnen lekte för fullt både inne och ute. Jag placerade mig gärna i solen på altantrappan, och då gjorde det ingenting att det blåste en del. Samtal, god mat och givetvis blev det... Fortsätt läsa →
Rabarberdrink och Alice Bokvärld
Som vi längtar efter att testa rabarbersirap ända sen vi gjorde den i söndags. Men idag, efter ett litet skrivpass, kunde jag äntligen blanda mig en drink. En riktig hit blev det också! Nu kan jag dela med mig en rolig nyhet om tryckeriet också! Ett gäng av våra produkter finns numera hos butiken Alice... Fortsätt läsa →
Zucchinibiffar, intervall och magi
Vår zucchini är inte färdig än, däremot har vi fått en på annat håll och igår testade vi att göra zucchinibiffar för första gången. Vår reaktion - varför har vi inte gjort detta förut? De blev otroligt goda, och passade perfekt med nyplockad potatis från landet. Fler zucchinibiffar blir det helt klart framöver! Idag är... Fortsätt läsa →
Kvällsljus, promenad och omslag
Något som jag är extra tacksam för just nu är ljuset om kvällarna. Hela dagarna tillbringas inne på jobbet, förutom min 15 minuter lunchpromenad som jag tar varje dag. Men det är så skönt att komma hem och vara utomhus. Igår skördade vi potatis till kvällsmaten, och W hittade även lite maskar som han tyckte... Fortsätt läsa →
Rutiner, rea och planer
En ny vecka, och denna vecka tänker jag vara lite bättre på att uppdatera här. Det får bli ett av veckans mål. Nu har rutinerna återgått till vanligt och barnen är tillbaka på sin vanliga förskola. Och känns det som att jag börjar komma in i jobbet igen. Höstkänsla har börjat infinna sig men det... Fortsätt läsa →
Potatis, skrivdag och rabarbersirap
Det känns som att jag inte hinner med att uppdatera här när saker och ting händer så här kommer en lite summering av de senaste dagarna. Vädret har varit underbart den här veckan och varje dag efter jobbet har det blivit glass på altanen. Det gäller att hålla kvar sommarkänslan även när man har börjat... Fortsätt läsa →
Författarträff, överraskning och tryck
Puh, det har varit ett par intensiva dagar nu när massor ska ske på samma gång. Förstår inte hur saker och ting alltid har en tendens att hopa sig trots att man försöker vara tidig med planeringen. Hur som helst hade jag en riktigt kanonhelg. Underbart väder, min novell var färdigskriven så jag kunde njuta... Fortsätt läsa →
Återhämtning och målarbok
Det är precis vad jag tänker göra ikväll! Första arbetsveckan är klar och jag är galet trött. Det har varit ganska mycket de senaste dagarna. Komma in i jobbet igen, inlagan till min bok blev klar och den skickades ut till förhandsläsare så känslorna har varit lite all over the place. Nervositet som har förbytts... Fortsätt läsa →
Tårar, roadtrip och grävmaskin
Andra dagen tillbaka på jobbet, och nu börjar jag komma in i arbetet igen. Det tar ju alltid ett litet tag innan man är helt tillbaka med huvudet. Däremot slutade arbetsdagen i tårar när jag skulle gå och byta om, jag hade nämligen fått ett meddelande från min förläggare. Första recensionen av Springor av mörker... Fortsätt läsa →
Tillbaka, klar och skriv
Idag var det första arbetsdagen för min del efter fyra veckors semester. Var tar tiden vägen egentligen? Det var förvånansvärt enkelt att komma upp imorse och riktigt mysigt att pyssla runt ensam medan Joakim och barnen fortfarande sov. Jag hann till och med att starta datorn och skriva en liten stund. Jag har deadline 10... Fortsätt läsa →