Det känns som allting verkligen frodas i skogen just nu. Blåbär i massor och igår hittade vi även en massa kantareller, vilket satt extra fint till plankorna på kvällen när jag och Joakim hade dejtkväll efter att barnen lagt sig. En riktig höjdare blev det. Just nu är det ganska mycket att göra på författarfronten.... Fortsätt läsa →
Axplock från de senaste dagarna
Här ekar det tomt, men jag kan försäkra er om att jag lever. Tänk att det ska vara så himla svårt att få till blogginlägg när man är ledig, men vi har haft ett par riktigt härliga dagar sedan jag checkade i sist. Vi har fikat ute i kojan, tittat på åska, fixat och donat... Fortsätt läsa →
En ny trappa och två blomlådor
I början av semestern köpte vi virket och idag var det äntligen dags att sätta fart med byggandet. Planen var blomlådor och en trappa vid groventrén. Garageuppfarten omvandlades till en byggarbetsplats och självklart hade vi små medhjälpare med oss också. Då Joakim är den mer händiga av oss så körde han blomlådorna och jag fick... Fortsätt läsa →
Blåbärsskogen levererar
Joakim och barnen var uppe i skogen vid oss igår eftermiddag och plockade blåbär till dagens frukost. Det gav mersmak så idag begav vi oss till vårt blåbärsställe och gott om bär fanns det. Vi konstaterade också att det blir gott om lingon också medan vi plockade, så i slutet av sommaren får vi återvända... Fortsätt läsa →
Kalas, Taberg och anteckningsbok
Den här helgen har varit fullproppad med en massa roligheter! Igår åkte vi till min ena bror och hans familj i Taberg för kalas med familjen. Det var inte bara en person som firades utan fyra så det blev ett 1+28+35+58 års kalas. Jättetrevligt med god mat, härligt sällskap och god tårta. Tyvärr var vädret... Fortsätt läsa →
Blommor, paj och vinstlott
Jag blir så otroligt lycklig av trädgården just nu. Det är sådan lyx att kunna gå ut och plocka en näve med smultron på morgonen. Och idag upptäckte jag att physalisen blommar för fullt på altanen. Nu får vi bara hoppas att det ger lite frukt också. Igår när vi gjorde saft sparade vi ett... Fortsätt läsa →
Vinbärssaft och en värmande recension
Nu när vi har kommit hem efter att ha varit borta en vecka så finns det att göra i trädgården. Och idag plockade vi av alla vinbär. Barnen körde de röda och jag och Joakim de svarta. Vädret har varit ostabilt hela dagen och vi hade tur som passade på att plocka under förmiddagen för... Fortsätt läsa →
Kort summering av de sista dagarna i Varberg
Nu har vi kommit hem igen efter ett par sista härliga dagar i stugan utanför Varberg. Allting är uppackat och vi har hunnit varva ner, men vilka härliga sista dagar vi fick! Morups Tånge I måndags åkte vi på utflykt till Morups Tånge där vi tittade på fyren, kollade på båtar i havet och alla... Fortsätt läsa →
Vind, pasta och bulle
Idag åkte jag och Joakim till Göteborg och barnen stannade kvar i stugan med farmor och farfar. Vi styrde mot Göteborg City AirPort men vi skulle inte ut och flyga, inte på det sättet iallafall. Vi skulle köra bodyflight. När vi fyllde år förra året fick vi det i present av mina syskon och nu... Fortsätt läsa →
En lugnare dag i stugan
Idag fick bilen vila och vi höll oss vid stugan. Eller ja, det är väl inte helt sant då vi gick på en längre promenad bland fälten. Det är så otroligt fint att gå här och barnen cyklade på ordentligt. Efter lunch och att jag och Joakim flyttat över och installerat oss i gäststugan gick... Fortsätt läsa →