Temat för Christels fototriss denna vecka är höst, ett väldigt passande tema för årstiden får man väl ändå säga. Så här kommer tre bilder med saker som jag associerar med hösten! Höstlöven måste ju självklart vara med! Så många härliga färger även om de flesta har hamnat på marken nu. Regnjacka och vantar hör också... Fortsätt läsa →
Populär fåtölj och säsongens första glögg
Min läsfåtölj är populär här hemma, och tycker det är så mysigt när man hittar barnen uppkrupna tillsammans och läser. Idag fick Wilhelm ta det extra lugnt här hemma då han ramlat och slagit i huvudet på förskolan så pass att det fanns lite oro för en eventuell hjärnskakning men han har mått bra hela... Fortsätt läsa →
Faster x 3
Vilken underbar start på veckan det blev! Igår på förmiddagen dök det upp en riktig sötnos på familjechatten, den senaste medlemmen hade anlänt. Min näst äldsta bror Daniel och hans fru Julia fick sitt andra barn, en liten pojke och jag är nu en stolt faster till tre pojkar! Haha, ännu en pojk i familjen.... Fortsätt läsa →
Äppelpaj, lastbilar och bröd
Helgen har varit fullspäckad och vi inledde med att åka till mina föräldrar på fredagen. Vi landade in lagom till kvällsmat och efteråt blev det lite lek och mys innan barnen la sig. Vi vuxna satt uppe med lite god kvällsfika och pratade. Alltid lika mysigt! Och äppelpajen var supergod! Tyvärr blev det en rätt... Fortsätt läsa →
Boksignering och fika
Igår hade jag en signering inbokad hos Akademibokhandeln på Asecs i Jönköping. Det är andra gången jag står där och jag är så nöjd! Personalen är supertrevlig och hjälpsamma. Det var mycket folk på köpcentret och många kom fram och pratade. Nya ansikten som bekanta. Första gången kändes det väldigt utlämnande att stå där men... Fortsätt läsa →
Oktober 2023 wrap up
Nu har vi redan klivit in i november, näst sista månaden på året! Förutom alla sjukdomar och vabb under oktober så har vi ändå hunnit med en del! Födelsedagsfirande av min pappa Sista skörden från trädgårdslandet resulterade i en massa morötter och rödbetor Jag började med en ledig dag i veckan där jag fokuserar på... Fortsätt läsa →
Halloween, villrådig och logopeden
Igår var det Halloween, en högtid som vi inte brukar fira något direkt här hemma. Men när barnen kom hem från förskolan pratade Melissa om bus eller godis och efter kvällsmaten fick båda barnen klä ut sig. Det var två spralliga dinosaurier som fick knacka på vår sovrumsdörr där ett spöke öppnade och gav dem... Fortsätt läsa →
Calzone, planer och läslov
Veckan har dragit igång med ännu mer regn, och idag måste jag säga att det märktes tydligt att klockan ställts om under helgen. Nu börjar det bli mörkt när man stämplar ut från jobbet, så nu är tiden här med dåligt med solljus som vardagarna. Och nu kommer jag värdesätta min lediga dag i veckan... Fortsätt läsa →
En pysselsöndag
Igår höll vi på ute i trädgården och idag har det blivit mycket fix och trix här inne istället. Tvätt, blommor och fixat med barnkläder som ska upp på tradera. Riktigt kallt var det idag också och vi fick ta på oss ordentligt med kläder för att gå promenaden förbi återvinningen. Eftermiddagen har till stor... Fortsätt läsa →
Regn, vinterfix och smakboxen
Fy vilket ruggigt väder det var idag! Bara någon enstaka plusgrad ock duggregn hela dagen, men det var bara att dra på hela familjen regnkläder efter frukost och ge sig ut. Vi plockade ner studsmattan, tog undan utemöbler, tömde vattentankarna och luftade ledningar. Det allmänna fixet inför vintern helt enkelt och barnen fick i uppgift... Fortsätt läsa →