Rödbetor, pumpa och pannband

Vi odlade ganska mycket rödbetor i trädgårdslandet och i och med att jag den enda som äter det här hemma så går de inte åt så värst fort. Under veckan tog jag dem som var kvar i kylskåpet och lade in dem. Så nu har jag flera burkar med inlagda rödbetor inför vintern. Mums! Idag... Fortsätt läsa →

Fototriss – dagens himmel

Kan man tänka sig, jag fick till en fototriss denna vecka också och på en torsdag dessutom. Veckans tema för Christels fototriss är himmel och då det har varit mulet och regn här hela veckan får även träden sällskapa en del. Det passade perfekt att foto lite på rundan idag när var hemma med lilleman.... Fortsätt läsa →

Krämig fläskfilépanna

På vardagskvällarna är det inte mycket tid innan det är dags för barnen att gå och lägga sig och då vill man gärna laga mat som inte tar så lång tid. Denna fläskfilépanna som är både krämig och mustig har blivit en favorit både hos stora och små här hemma. Ingredienser: Cirka 400 gram fläskfilé... Fortsätt läsa →

Samtal, smoothie och mys

Idag har jag och barnen varit lediga och efter all målning i helgen behövdes det verkligen. Då vi inte bara avverkade köket utan ett rum till, bilder därifrån kommer när de sista möblerna är på plats igen! Men idag har det varit en mysdag! Min mamma kom hit igår eftermiddag och sov över. Vi satt... Fortsätt läsa →

En liten klick färg

Vi har pratat om att måla om i kök/matsal under en tid, och när vi började se på Husköp i blindo och såg alla härliga färger de fick på väggarna kunde vi inte hålla oss längre. Igår åkte vi och köpte färg, en härlig matt grön färg vid namn lagerträd. Efter lunch började vi flytta... Fortsätt läsa →

Växter och färg

Fy vilket busväder det var idag, ett sådant väder då man bara vill kura upp sig med en filt i soffan och läsa eller se på film hela dagen. Men vi har inte legat på latsidan idag. Efter frukost begav vi oss nämligen till Bauhaus för att köpa färg. Nu när vi har blivit av... Fortsätt läsa →

Fototriss – dagens hav

Veckans tema för Christels fototriss är hav och jag redan sett så många vackra havsbilder. Jag försöker att utmana mig och bara använda mig av nya bilder i fototrissen, perfekt motivation till att ta fram kameran lite oftare. Och eftersom jag inte bor nära havet så får det bli lite andra hav som jag har... Fortsätt läsa →

Fika och skrivdag

Idag kan man verkligen säga att det har fikats. På jobbet har vi en trivselgrupp som ska anordna lite för att öka trivseln och skapa en bättre miljö på jobbet. Vilka som ska anordna skiftar per termin och nu under hösten är det mitt arbetslag, och idag dukade vi upp en rejäl fika. Något som... Fortsätt läsa →

Trötthet och kantarelltoast

Den senaste tiden har jag varit galet trött om kvällarna. Jag vet inte om det har att göra med mörkret, anspänningarna som har varit de senaste veckorna med arbetsintervjuer, tester och väntan på svar eller att orken börjar ta slut efter ett intensivt år. Eller så kanske det är en kombination. Hur som helst så... Fortsätt läsa →

Höst, svamp och rådjur

Idag har det varit underbart höstväder! Sol och klar luft, vinden hade man klarat sig utan men det går inte få allt. Vi var alla sugna på att vara ute idag så efter frukost packade vi in oss lilla bilen och åkte ut till vårt svampställe. Bartolo fick även testa på att sitta mellan barnen... Fortsätt läsa →

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑