Matlagningskille, besök och kakor

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen - vi har verkligen en matlagningskille här hemma. Wilhelm kommer så fort en stekpanna, bunke eller visp åker fram. Igår efter förskolan tog vi några mjuka bananer och gjorde en banankaka. Vilket var perfekt att bjuda på idag då vi fick besök av Joakims föräldrar.... Fortsätt läsa →

Äntligen kom jag iväg

Jag har tänkt och pratat om det länge, men idag kom jag äntligen iväg på massage. Under eftermiddagen hade jag bokat in mig på en 50- minuters helkroppsmassage via friskvården på jobbet. Otroligt skönt och välbehövligt måste jag säga! Tror det var 5 år sedan jag var på massage sist, så det var minsann på... Fortsätt läsa →

Från stort till litet

När vi flyttade in i huset var vi inställda på ett stort köksbord. Vi hade mycket plats som skulle fyllas och vi ville ha många platser när folk kom på besök. En god tanke, men det visade sig inte vara värst praktiskt. Vi sitter bara i ena änden av bordet och den andra ytan tenderar... Fortsätt läsa →

Skörda och färgprover

Fy sjutton vad råkallt det har varit idag! Vi var ute hela förmiddagen och fixade i trädgården inför hösten och vintern. Klippte gräset, plockade ner solseglet och skördade grönsaker. Det blev lite över 5 liter morötter och många härliga rödbetor också, och lite annat smått och gott som har fått komma in. Nu är det... Fortsätt läsa →

Några höjdpunkter från veckan

Tiden har verkligen sprungit iväg från mig den här veckan. Det har varit vabb, jobb och poddinspelning innan jag vaknade i torsdags med feber som även utvecklade sig till en ögoninflammation. Gårdagen var jag mestadels däckad i soffan men idag har det varit desto bättre. Men om jag ska dra några höjdpunkter från veckan hittills:... Fortsätt läsa →

En kalasande söndag

Efter en intensiv dag på bokmässan var det sovmorgon som gällde på söndagen, men typiskt nog vaknade jag och var klarvaken redan vid strax efter sju! När klockan passerat åtta väckte jag även Joakim så att vi kunde ta oss till hotellfrukosten. Det känns alltid så lyxigt med hotellfrukost och älskar att kunna sitta länge... Fortsätt läsa →

Bokmässan 2023

I lördags var det äntligen dags för oss att besöka årets stora bokmässa i Göteborg. Efter en rejäl frukost begav vi oss mot Svenska mässan. Vi var där strax innan det öppnade vid 9 och det var redan lång kö vid entrén. Då det ösregnade var varken jag eller Joakim sugen på att stå utomhus... Fortsätt läsa →

Nu är den här!

Idag efter jobbet fick jag åka och hämta ut ett paket, och vad låg däri om inte mina böcker! Jag har fått hem mina exemplar av novellsamlingen Skimra nu där jag medverkar med min novell ”Älskade perenn”. Så himla roligt att få hålla och bläddra i samlingen, och det ska bli mysigt att läsa de... Fortsätt läsa →

Vabb, allmänna tankar podd

Nu har det varit ett par dagar med vabb här hemma och Wilhelm kommer få vara hemma även imorgon så att han är pigg till helgen. Vi har myst här hemma, och Wilhelm har hjälpt till både med att vattna blommor och packa inför helgen. Det har blivit två längre rundor i det härliga höstvädret.... Fortsätt läsa →

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑