Överraskning, snowracer och tårta

Först och främst vill jag säga Stort tack för alla glada hejarop på nyheten om mina bokavtal igår! Det betyder så mycket! ❤️ Jag fick mig en rejäl överraskning på morgonen när jag skulle starta tv:n åt M som gick upp tidigt och kom till soffan - där låg W och sov! Det visade sig... Fortsätt läsa →

Bokavtal!

Äntligen kan jag berätta vad måndagens kvällsmöte handlade om! Jag hade möte med min förläggare på Seraf förlag och idag skrev jag på inte ett, utan två bokkontrakt! Så himla kul! Jag är så otroligt tacksam att min förläggare och Seraf förlag tror på mig och mitt skrivande, och jag är enormt glad och stolt... Fortsätt läsa →

Trött, skridskor och lös tand

Jag brukar tycka att tisdagar är den värsta dagen under veckan för det är så jag vanligtvis är som tröttast, men den här torsdagen tar ändå priset! Det har känts som att tankarna behöver ta sig fram genom sirap i huvudet och jag har varit galet trött. Missade till och med morgonyogan men den har... Fortsätt läsa →

Januarimål

En vecka in i januari och min kalender fylls på mer och mer, och jag har försökt att göra lite mål för vad jag vill ha ut av januari: Fler kvällspromenader - det är rogivandet att gå ut på kvällen med hunden, andas frisk luft och rensa tankarna och under januari vill jag ha fler... Fortsätt läsa →

Padel, pulka och smoothie

Tänka sig att det blev en tur till padelhallen idag också, två gånger på en vecka! Barnen var riktigt taggade på att åka också så då är det lika bra att passa på. De skötte sig jättebra, vi har med lite saker som de kan leka med och det finns även en liten traktor som... Fortsätt läsa →

Rimfrost, tomtejakt och pannacotta

Termometern visade närmare - 24 när det var dags för morgonpromenaden. Både jag och Bartolo var påpälsade men man kan inte säga annat än att det är vackert med all rimfrost. Hemma igen tände vi en brasa vid frukost och vi kommer förmodligen tända en ikväll också ifall det blir strömavbrott som det blev igårkväll.... Fortsätt läsa →

Årets första firarfredag

Första fredagen på året och jag är riktigt mör kan jag säga! På min instagram har jag kört något jag kallar firarfredag ett bra tag och tänkte att jag även kan göra det här på bloggen. Det handlar om att att fira småsaker i vardagen (och stora givetvis) som skett under veckan. Här är det... Fortsätt läsa →

Kvällsrunda och läsning

Det märks att det börjar närma sig slutet av arbetsveckan och jag kan säga att jag är riktigt trött efter de första dagarna på det nya jobbet. Det är mycket att sätta sig in i men samtidigt är det kul med det nya. Däremot finns det inte mycket energi över till annat just nu men... Fortsätt läsa →

Mål för 2023

Jag avger inga nyårslöften däremot tycker jag om att göra mål för året och de kan vara stora och små. Här kommer några av mina: Träna regelbundet 2-3 dagar i veckan är planen och detta känns ännu viktigare nu när jag har börjat ett mer stillasittande jobb. Dessutom passar det perfekt att både jag och... Fortsätt läsa →

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑