Jag har tänkt så många gånger att jag ska haka på popprinsessans fototriss men det har liksom inte blivit av pga. olika anledningar men nu så! Visserligen är det förra veckans tema, men jag är med iallafall. Temat är nära. Igår när vi var ute i skogen och plockade svamp hittade vi bland annat dessa... Fortsätt läsa →
Höst, svamp och rådjur
Idag har det varit underbart höstväder! Sol och klar luft, vinden hade man klarat sig utan men det går inte få allt. Vi var alla sugna på att vara ute idag så efter frukost packade vi in oss lilla bilen och åkte ut till vårt svampställe. Bartolo fick även testa på att sitta mellan barnen... Fortsätt läsa →
Matlagningskille, besök och kakor
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen - vi har verkligen en matlagningskille här hemma. Wilhelm kommer så fort en stekpanna, bunke eller visp åker fram. Igår efter förskolan tog vi några mjuka bananer och gjorde en banankaka. Vilket var perfekt att bjuda på idag då vi fick besök av Joakims föräldrar.... Fortsätt läsa →
Äntligen kom jag iväg
Jag har tänkt och pratat om det länge, men idag kom jag äntligen iväg på massage. Under eftermiddagen hade jag bokat in mig på en 50- minuters helkroppsmassage via friskvården på jobbet. Otroligt skönt och välbehövligt måste jag säga! Tror det var 5 år sedan jag var på massage sist, så det var minsann på... Fortsätt läsa →
Från stort till litet
När vi flyttade in i huset var vi inställda på ett stort köksbord. Vi hade mycket plats som skulle fyllas och vi ville ha många platser när folk kom på besök. En god tanke, men det visade sig inte vara värst praktiskt. Vi sitter bara i ena änden av bordet och den andra ytan tenderar... Fortsätt läsa →
Skörda och färgprover
Fy sjutton vad råkallt det har varit idag! Vi var ute hela förmiddagen och fixade i trädgården inför hösten och vintern. Klippte gräset, plockade ner solseglet och skördade grönsaker. Det blev lite över 5 liter morötter och många härliga rödbetor också, och lite annat smått och gott som har fått komma in. Nu är det... Fortsätt läsa →
Några höjdpunkter från veckan
Tiden har verkligen sprungit iväg från mig den här veckan. Det har varit vabb, jobb och poddinspelning innan jag vaknade i torsdags med feber som även utvecklade sig till en ögoninflammation. Gårdagen var jag mestadels däckad i soffan men idag har det varit desto bättre. Men om jag ska dra några höjdpunkter från veckan hittills:... Fortsätt läsa →
En kalasande söndag
Efter en intensiv dag på bokmässan var det sovmorgon som gällde på söndagen, men typiskt nog vaknade jag och var klarvaken redan vid strax efter sju! När klockan passerat åtta väckte jag även Joakim så att vi kunde ta oss till hotellfrukosten. Det känns alltid så lyxigt med hotellfrukost och älskar att kunna sitta länge... Fortsätt läsa →
Bokmässan 2023
I lördags var det äntligen dags för oss att besöka årets stora bokmässa i Göteborg. Efter en rejäl frukost begav vi oss mot Svenska mässan. Vi var där strax innan det öppnade vid 9 och det var redan lång kö vid entrén. Då det ösregnade var varken jag eller Joakim sugen på att stå utomhus... Fortsätt läsa →
Fredag – parkeringsstrul och dejtkväll
Wow, vilken helg det har varit! Det här hänt så mycket under de senaste dagarna så istället för att skriva ett lååångt inlägg delar jag upp det för varje dag. Så häng med på vår fredag! Dagen började inte alls bra då jag vaknade upp otroligt hes! Jag var inte sjuk men min röst var... Fortsätt läsa →