Idag efter jobbet fick jag åka och hämta ut ett paket, och vad låg däri om inte mina böcker! Jag har fått hem mina exemplar av novellsamlingen Skimra nu där jag medverkar med min novell ”Älskade perenn”. Så himla roligt att få hålla och bläddra i samlingen, och det ska bli mysigt att läsa de... Fortsätt läsa →
Vabb, allmänna tankar podd
Nu har det varit ett par dagar med vabb här hemma och Wilhelm kommer få vara hemma även imorgon så att han är pigg till helgen. Vi har myst här hemma, och Wilhelm har hjälpt till både med att vattna blommor och packa inför helgen. Det har blivit två längre rundor i det härliga höstvädret.... Fortsätt läsa →
Kapitel 29
Idag vänder jag blad och kliver i livets 29: kapitel, jisses vad tiden går! Samtidigt kan jag inte undgå att förundras av allting som hänt hittills i livet - ja, jag kan bli lite sentimental när jag fyller år. Någon åldersnoja har jag däremot inte, säger jag just nu men nu i får se hur... Fortsätt läsa →
Cykel, mer cykel och en liten fotosession
Idag har det minsann cyklats! För första gången lämnade vi vagnen hemma för en promenad och båda barnen cyklade hela vägen. Melissa har fått till tekniken att starta själv nu så hon har frågat Joakim flera gånger om de kunde cykla en sväng så de har varit ute på flera rundor idag och hon har... Fortsätt läsa →
Svamptradion och fart på cykeln
De senaste åren har vi varit ute kring min födelsedag och plockat svamp och idag var det dags igen. Efter frukost packade vi med oss fika och begav oss ut i skogen. Alltid lika mysigt! Melissa och jag fick även syn på en hackspett som vi spanade på en stund. Vårt ställe fortsätter att leverera... Fortsätt läsa →
Ett par goda nyheter
Både igår och idag har jag varit hemma med förkylning. Stel och ont i nacken, tung i huvudet och en rivande känsla i halsen, men det är på bättringsvägen som tur är och jag får ändå vara glad att jag blev sjuk denna vecka istället för nästa så att jag förhoppningsvis är frisk till bokmässan.... Fortsätt läsa →
”Mamma, jag vill också skriva”
Så brukar det låta när jag tar fram datorn eller skrivblocket för att skriva. Då sätter sig Melissa bredvid mig, antingen med skrivboken där man använder en whiteboardpenna eller ritplattan (vet inte riktigt vad det heter men tror ni fattar ändå.) Där kan vi sitta länge och skriva tillsammans. Melissa övar på att skriva bokstäverna... Fortsätt läsa →
Marängtårta – recept
Marängtårta är en favorit här hemma. Den är smidig när det är många som ska äta och dessutom är den riktigt god! Receptet har jag fått från min kära mamma en gång i tiden, men nu delar jag med mig av det här. Ingredienser (1 sats = en plåt) Botten 2 dl socker250 gram margarin,... Fortsätt läsa →
Höstlistan 2023
Efter inspiration av popprinsessan har jag gjort en lista på saker som jag vill göra under hösten: 🍁 Läsa mycket! Min nya läshörna framför kaminen kommer användas flitigt 🍁 Dricka mycket te och tända ljus - med andra ord ska det vara en mysstämning här hemma 🍁 Plocka svamp 🍁 Fotopromenader - jag behöver verkligen... Fortsätt läsa →
Sviter från gårdagen
Igår när vi gick och la oss efter en dag med kalas sa vi "vad skönt det kommer bli att inte behöva stå i köket hela förmiddagen imorgon". Och var hamnade vi idag? I köket! Igår kom min farmor med 10 liter lingon och mina föräldrar med en hink med äpplen så idag har det... Fortsätt läsa →