Den här veckan började inte alls som planerat, och jag som hade suttit igår och gjort en sådan fin och detaljerad planering för veckan. När jag varit på jobbet i 40 minuter ringde de från förskolan om att Wilhelm hade feber. Eftersom jag och Joakim samåker på måndagar så blev det lite samordning som resulterade... Fortsätt läsa →
Veckans 5 positiva #9
Trots att det har varit lite sjukdom för min del den här veckan så har det ändå funnits en hel del ljusglimtar. Bara att barnen hållit sig friska i två veckor är ju stort i sig! Men här kommer de saker som jag vill lyfta lite extra denna vecka. Barnens kalas Igår hade vi kalas... Fortsätt läsa →
2 och 4 års kalas
Idag var det kalas för barnen. Melissa kom in strax innan sju och förkunnade att det var morgon så det var bara att gå upp. Och tur var väl det för det tog i princip hela förmiddagen att fixa här hemma. Tårtor skulle dekoreras, mat lagas, bordet dukas och sedan är det allt pyssel runtom.... Fortsätt läsa →
Kontorstjänst, skrammel och bokning
Gårdagens vila gjorde susen. Idag har bihålorna inte alls varit till något stort besvär. Visst att jag känner ett konstant tryck över och under höger öga men det gör inte längre ont som tur är. Dock märker jag att det tilltar om jag anstränger mig så det är att hålla sig lugn som gäller än... Fortsätt läsa →
Sollunch och TikTok
Efter att känt det ett par dagar så sa bihålorna stopp och idag blev det att stanna hemma med kraftig värk både i huvud och bihålorna. Så länge jag tar det lugnt och inte böjer mig ner funkar det bra. Med andra ord är det en lugn dag här hemma. Jag har putsat lite speglar,... Fortsätt läsa →
Februari 2023
Tänk att hela februari redan gått. Tiden bara rusar förbi men när jag blickar tillbaka på månaden inser jag att det ändå har hunnit hända en hel del i vardagspusslet. Mycket sjukdomar - här har det verkligen varit vabruari Avtal för min novell "Älskade perenn" som ska vara med i novellsamling som släpps i maj/juni... Fortsätt läsa →
Sol, norrsken och kökshjälp
Vädret de senaste dagarna har varit helt underbart. Visst har det varit kyligt men det har inte gjort något när solen är framme. Jag tankar för fullt med energi och D-vitamin vid varje promenad och njuter ordentligt med näsan upp mot solen. Det behövs verkligen när den långdragna förkylningen jag haft verkar ha resulterat i... Fortsätt läsa →
Hipp, hipp hurra – 2 års dag!
Idag är det ingen vanlig dag utan Wilhelms födelsedag! Helt otroligt vad fort tiden går och vår kille börjar bli stor. Både jag och Joakim gick upp innan barnen och började fixa här hemma. Ballonger blåstes och jag ställde mig och stekte amerikanska pannkakor till en pannkaksfrukost. När barnen kom upp fick de leka med... Fortsätt läsa →
Blötsnö, bokat och veckans planer
Vilket väder jag vaknade upp till idag! Blötsnö som gjorde det snorhalt på vägen och det blev inte annat än att ta det extra lugnt till jobbet. Och det var riktigt skönt att snön smält bort och solen sken när det var dags att åka hem igen. Som väl var mådde både Joakim och Melissa... Fortsätt läsa →
Två hela dagar och fem positiva
I fredags var alla friska och tillbaka på jobb och förskola, och igår var vi nere i Jönköping. Idag har både Melissa och Joakim hosta och är ganska så utslagna båda två. Jag är täppt i näsan, men Wilhelm däremot mår finemang! Det var ju härligt att vi fick två friska dagar i alla fall.... Fortsätt läsa →