Familjedag

Igår var det dags för en familjedag med min familj. Mina föräldrar gav i julklapp att vi alla skulle ha en heldag med aktivitet tillsammans och igår var det äntligen dags. Vi möttes upp hemma hos mina föräldrar strax innan 11 och sedan bar det av österut. Det var bara mina föräldrar som visste målet... Fortsätt läsa →

Fredag 2 juni

Äntligen! Idag är första dagen den här veckan som jag faktiskt känner mig okej. Inte bra, men okej! Och det kommer inte en dag förtidigt. Igår var båda barnen hemma och det blev en massa pyssel. På förmiddagen åkte både kritor och deg fram. Tänk vad länge man kan hålla sig sysselsatt med lite deg.... Fortsätt läsa →

Rastlöshet och klistermärken

Jag börjar minst sagt klättra på väggarna här hemma. Orken är nästintill tillbaka och därmed har även rastlösheten kickat in. Däremot är halsen fortfarande urkass och mitt försök att rensa ogräs idag fick ett rejält bakslag med hosta. Så det är fortfarande att hålla sig stilla som gäller. Då är det ju tur att det... Fortsätt läsa →

Min debutroman blir 6 månader

Tiden går fort när man har roligt sägs det och det är redan 6 månader sedan min debutroman ”Ett illegitimt barn”. Helt otroligt egentligen och jag är så stolt över mig själv över att jag tog steget att satsa på min dröm. Vilken resa det har varit, många toppar och dalar. Att gå från nervvrak... Fortsätt läsa →

Bröllop och morsdagfirande

Nu är jag bänkad här hemma med feber och ont i halsen, men vilken dunderhelg det har varit! Bröllop, morsdagfirande och massor av härligt sällskap. Mikaela + Kristoffer =gifta! I lördags var det dags för bröllop där min barndomsvän Mikaela fick sin Kristoffer. Det var en otroligt fin vigsel i kyrkan med mycket musik. Efteråt... Fortsätt läsa →

Regnbågssvansen är på plats

Häromdagen skrev Joakim ut en enhörning åt Melissa och igår plockade vi fram garn här hemma. Melissa valde ut färgerna och givetvis blev det en regnbågssvans. Nu återstår det bara att måla enhörningen och Melissa har efterfrågat rosa och glitter, och det ska vi nog kunna ordna. Fortsättning följer för enhörning. Idag har jag varit... Fortsätt läsa →

Kvällsrunda med löparskorna

Kvällarna är fullkomligt underbara just nu. Värmen, luften, ljuset - jag älskar det. Häromdagen blev det en längre promenad på kvällen och idag blev det en löprunda. Efter ett kort men produktiv skrivpass snörade jag på mig skorna och tog med Bartolo på rundan. 3 km blev det, vilket är lite lagom när man ger... Fortsätt läsa →

Snabba måndag och potträningsprepp

Måndagar har en tendens att flyga förbi alldeles för snabb. Det är fullt upp på jobbet och eftersom jag och Joakim samåker blir det långa dagar och vi hämtar inte barnen förrän kvart i fem. Sedan går allt i en rasande för att hinna med allt som ska göras innan det är läggdags för barnen.... Fortsätt läsa →

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑