Cloetta, snö och familjemys

I veckan pratade vi om att åka till Cloettabutiken i Ljungsbro under helgen och idag åkte vi. Vi handlade inte så mycket till oss själva men vi hade fått lite beställningar på andra håll, och Melissa tyckte det var riktigt kul att få gå med en egen korg och hjälpa till. Hon plockade även på... Fortsätt läsa →

Missöde med bilen och julstämning

Idag var det tandläkarbesök för Wilhelm och det gick galant. Till skillnad mot Melissa så lät han tandläkaren titta i munnen, och allt såg fint ut. Och det var tur att Joakim var inne i stan med Wilhelm för när jag skulle åka från jobbet så startade inte bilen! Den har varit segstartad nu när... Fortsätt läsa →

Dagarna löper på och jullängtan

Dagarna löper på i ett här hemma och visst finns det saker att skriva om här på bloggen men på ett sätt känns det som att det skulle bli ganska tjatigt. Just nu är det extremt lugnt på jobbet då vi inte får någon leverans av generator med radioaktivitet eftersom det är problem med en... Fortsätt läsa →

Padel och familjehäng ×2

Den här helgen har det varit fullt upp och vi kickade igång den i fredags med att åka ner till mina föräldrar efter jobb och förskola. Där blev det härligt häng och prat in på kvällen. På lördagen var det padel som gällde. När pappa fyllde år gav alla barn och respektive honom en aktivitet... Fortsätt läsa →

Vabb och novellrelease

Här hemma har det varit sjukstuga de senaste dagarna. Jag fick vabba för Melissa i torsdags och fredags. Det har varit lugna dagar, och vi har pärlat och ritat mycket. Hon var så söt dag då hon tyckte att vi skulle sitta och skriva en stund ihop. Det blev inte så mycket skrivet för min... Fortsätt läsa →

Bokpåse och Halloween

Den här veckan började inte alls som planerat då jag fick vara hemma och vabba för Wilhelm. Han var svullen och röd kring ena ögat och vi misstänkte att det kanske var en början på en ögoninflammation men det lade sig under dagen och han var pigg och glad som vanligt. Så imorgon får han... Fortsätt läsa →

Halloweendisco och snilleblixt

Fredag och idag var det halloweendisco på barnens förskola. Barnen fick komma utklädda om de ville och givetvis ville barnen klä ut sig. Melissa hade bestämt sig redan igår att hon ville bara en dinosaurie och Wilhelm fick vara en björn. Både hon och Wilhelm fick testa sina dräkter igår en snabbis igår. På morgonen... Fortsätt läsa →

Föräldramöte, svamp och det är nära nu

Tiden går makalöst fort just nu, och jag förstår inte riktigt att det redan är slutet av oktober. Igår var det första föräldramötet på förskolan, det blev ju restriktioner i och med covid när Melissa började så vi har aldrig varit på ett föräldramöte innan. Eftersom vi bor en bit ifrån far-och morföräldrar så hade... Fortsätt läsa →

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑