Godkändstämpel och handbromsen satt fast

Idag var det dags för återbesök på barn för Wilhelm och hans skalle. Läkaren mätte, kände och Wilhelm fick leka med klossar. De hörde sig för hur vi har upplevt honom och hans utveckling, och vi har inte upplevt att han varit försenad i utvecklingen utan snarare tvärtom. Vår lilla pojk fick en godkändstämpel, han... Fortsätt läsa →

Hemmahelg och intressekoll

Den här veckan har gått i en rasande fart, och det är otroligt skönt med fredag! Och vet ni vad, den här helgen behöver vi inte åka någonstans! De fyra senaste helgerna har vi varit iväg i Göteborg och i Jönköping så ni kan nog gissa hur skönt det ska bli att bara vara hemma... Fortsätt läsa →

Erik ❤️ Nicole

I lördags var det äntligen dags för bröllop! Vi hade sovit hemma hos våra föräldrar under natten och på förmiddagen åkte vi in till Korskyrkan i Jönköping för att hjälpa till att dekorera festlokalen. Mina föräldrar, Erik och Nicole, min bror Daniel och Nicoles mamma och hennes pojkvän hade varit där sedan klockan sju på... Fortsätt läsa →

Härlig start på veckan och igelkott

Efter en vecka med förkylning och en helg med full fläkt så var det faktiskt riktigt härligt att vakna upp med energi i kroppen igen. Arbetsdagen har fortlöpt snabbt, nästan lite för snabbt då det fanns en del administrativa saker att sitta med. Bland annat ska vi få en ny kollega och jag är utbildningsansvarig... Fortsätt läsa →

Kanelbullar och sirapslimpor

Det har varit två dagar i bakandets tecken. Gårdagens kanelbullar blev riktigt smaskiga och hur kan de inte bli det när alla hjälptes åt med att göra dem. Så himla mysigt att baka med barnen, och Joakim kom hem i perfekt tajming så att han kunde hjälpa till med pensling och socker. Jag hade tänkt... Fortsätt läsa →

Sjukstuga igen

I söndags kväll började halsen kännas tjock och jag har fått vara hemma både igår och idag med ont i halsen och huvudet. Så nu är det att ta det lugnt här hemma som gäller för att kurera mig. Det har varit mycket te och varm choklad. Lite småpyssel kunde jag ändå fixa mellan varven... Fortsätt läsa →

Möhippa och en massa ved

På lördagsmorgonen bar det av ner till Jönköping för möhippa. Joakim släppte av mig hos min svägerska innan han och barnen åkte vidare till hans föräldrar. Jag och Julia åkte och hämtade dagens lunch innan vi hämtade upp en till som skulle vara med på möhippan vid stationen och efter det åkte vi upp och... Fortsätt läsa →

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑