Första december – läskväll

Precis som de flesta andra dagar har den här dagen gått i ett nafs och det var riktigt skönt att dimpa ner i soffan nu på kvällen. Ikväll var första vardagskväll på länge som jag inte satt mig och skrev, om vi räknar bort att signera böckerna då. Joakim ska få med sitt ett nytt... Fortsätt läsa →

Imorgon smäller det!

Idag var det klinikhalvdag på jobbet med fokus på arbetsmiljö. Den var intressant och emellanåt kanske något flummig, men det blev bra diskussioner. Vi bjöds även på fika och lunch, och lunchen var väl ingen höjdare och enligt min åsikt alldeles för liten. Jag trodde att det var en förrätt som vi fick först! Haha,... Fortsätt läsa →

Både halsduken och jag fick godkänt

Visst var det en glad kille som fick testa sin nya halsduk idag! Riktigt söt blev han också, och varm och go kan jag också meddela att den är. Idag var det dags för hälsokontroll med jobbet. Eftersom jag jobbar med joniserande strålning så ska man ha hälsokontroll varje år. Massa papper som skulle fyllas... Fortsätt läsa →

Första advent och halsduken är klar

Första advent och vi har haft en mysig dag. Första ljuset tändes vid frukost och sedan åkte vi som vanligt till City gross och handlade. Vi svängde även förbi så att jag kunde köpa lite postenpåsar inför onsdag när jag ska börja skicka ut böcker. Så himla roligt att flera har förbeställa av mig och... Fortsätt läsa →

Julmarknad och härligt besök

Jag är helt överväldigad av all kärlek jag har fått sedan jag visade upp min bok igår! Jag får fortfarande nypa mig i armen och kika på dem för att vara säker på att det inte är en dröm. Dagen började med lite sovmorgon och jag tassade upp tidigare än resten i familjen och hann... Fortsätt läsa →

Ljuslykta och maskinlastning

Idag kom första julpysslet hem från förskolan. På Wilhelms avdelning hade de gjort ljuslyktor av glasburkar. Så stolt han var över den och riktig lycklig när han fick sätta ner värmeljuset så vi kunde ha det tänt vid eftermiddagsfikat. Det var lite kul för i tisdags kom jag med en påse med glasburkar till förskolan... Fortsätt läsa →

Studiedag med lussekattsbak

Idag var det studiedag för barnen. Jag passade på att gå upp samtidigt som Joakim och skriva ihop en pressrelease medan de andra fortfarande sov. Det ska bli intresserat att se om den får någon effekt framöver. När min mamma och barnen vaknat blev det en mysfrukost och sedan en promenad. Tyvärr har snön börjat... Fortsätt läsa →

HLR, flex och väntan…

Idag stod det HLR-utbildning på schemat på jobbet och det kändes lite i armarna och händerna efteråt. Men det kändes riktigt bra efteråt att ha friskat upp minnet och tränat på hur man ska göra. Eftersom läget är som det är på jobbet flexade jag hem tidigare. Helt magiskt att åka hem i snölandskapet som... Fortsätt läsa →

Snölek och författarfix

Dagen startade tidigt med att vi höra hur barnen och mina föräldrar tasslade i huset. Melissa hade lagt sig hos dem under natten och de hade även plockat upp Wilhelm när han vaknade. Det blev en tidigt helgfrukost då mina föräldrar skulle vara på spat klockan 9. När de hade kommit iväg gav vi oss... Fortsätt läsa →

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑